اخبار گیم

رییس پلی استیشن: استودیوهای بیشتری خواهیم خرید

اخیرا شاهد رونمایی از سرویس جدید پلی استیشن پلاس بودیم که پلاس و PS Now را ادغام می‌کند. این سرویس از چند ماه دیگر راه می‌افتد و با اینکه برخلاف ایکس باکس گیم پس عناوین انحصاری را در روز انتشار در دسترس کاربران قرار نمی‌دهد، اما خدمات مختلفی در خود جای داده که قطعا برای طرفداران جذاب خواهد بود.

جیم رایان (Jim Ryan) مدیرعامل و رئیس پلی استیشن، همزمان با معرفی سرویس جدید پلی استیشن پلاس، در مورد موضوع مهم دیگری هم صحبت کرد: خرید استودیوهای جدید. با توجه به سخنان رایان، انگار کار پلی استیشن با خرید استودیوهای جدید و بیشتر تمام نشده، و در آینده باید منتظر الحاق شرکت‌های بیشتری به خانواده PlayStation Studios باشیم. جیم رایان اینگونه می‌گوید:

«موفقیت بی‌نظیر بازی‌هایی که می‌سازیم، چه در عملکرد [مالی] و چه فنی باعث شده که بتوانیم روی تولید محتوای بیشتر سرمایه گذاری کنیم. در حال گسترش دادن استودیوهای خود هستیم و این کار را از طریق خریداری استودیوها نیز انجام می‌دهیم. در سال ۲۰۲۱ پنج استودیو را خریدیم و در حال نهایی کردن خرید بانجی هم هستیم، و برنامه‌های بیشتری نیز پیش روی خود داریم.»

 

پلی استیشن در سال ۲۰۲۱ استودیوهای Firespite, Housemarque, Bluepoint Games, Nixxes Software و Valkyrie Entertainment را خریداری کرد و چند هفته پیش نیز استودیو Haven را به خانواده خود افزود. این استودیو توسط جید ریموند، تهیه کننده بازی Assassin’s Creed تاسیس شده و هم‌اکنون در حال کار روی یک عنوان لایو سرویس است.

با توجه به اینکه پلی استیشن تمرکز بیشتری روی عناوین انحصاری سرویس محور گذاشته، برخی احتمال می‌دهند که Deviation Games یا Firewalk Studios اهداف بعدی این غول ژاپنی برای خریداری باشند. البته جف گراب مدعی شده که خرید بعدی پلی استیشن بزرگتر از این حرف‌هاست و در مقیاس اندازه، چیزی همانند استودیو CD Projekt RED است. 

سونی هم‌اکنون تقریبا ۱۰ میلیون دلار برای خرید استودیوهای بیشتر در اختیار دارد و تا آخر سال می‌تواند آن‌ها را خرج کند. کپکام با ارزش 5.27 میلیون دلار، Square Enix با 5.57 میلیون دلار، سگا با 4.027 میلیون دلار و کونامی با 8.459 میلیون دلار از گزینه‌هایی هستند که شاید سونی قصد خریداری آن‌ها را نیز داشته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *